Sunday, October 12, 2008

Το κόμμα που μας έλαχε

Το είπε ο λαλίστατος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, μεταδόθηκε δε και στην Ελληνοφρένεια (λίγο μετά το 8:00): «Οργανωθείτε στο κόμμα που μας έλαχε!». Εμένα πάντως κάτι μου ξενίζει σε αυτήν τη φράση. Έγινε κιόλας η κλήρωση για το ΣΥΡΙΖΑ; Εγώ γιατί δεν το έμαθα, και έχασα αυτήν τη μεγάλη ευκαιρία να κληρωθώ; Ελπίζω τουλάχιστον οι κληρώσεις για τα άλλα κόμματα να είναι ακόμα ανοιχτές και να προλάβω έτσι να δηλώσω συμμετοχή. Γιατί τι θα κάνω μετά αν μείνω ακλήρωτος;

Είναι παλιά η απορία μου γιατί οι πολιτικοί είναι εξαρτημένοι στη χρήση πιασάρικων εκφράσεων, ανεξάρτητα από το αν εξυπηρετούν το μήνυμα που ζητούν να περάσουν. Συνήθης είναι και η χρήση γνωμικών, με σκωπτική κατά κανόνα διάθεση προς τους πολιτικούς αντιπάλους. Ένας διαγωνισμός δηλαδή για το ποιος θα εκστομίζει το πιο «έξυπνο» κλισέ, ώστε όλος χαρά μετά να κορδώνεται μπροστά στις κάμερες.

Αλλά και από την άλλη, αυτό το «οργανωθείτε» προσελκύει άραγε ακόμα κόσμο; Και εάν τα αριστερά κόμματα είναι τόσο καλά οργανωμένα, γιατί δεν κατάφεραν να οργανώσουν λίγο και την Ελλάδα; Και μη μου πείτε ότι οι αριστερά δεν έχει κυβερνήσει. Αυτά είναι ανοησίες. Υπάρχει και η τοπική αυτοδιοίκηση, τα συνδικάτα, οι συνεταιρισμοί, όπου οι αριστεροί προσφέρουν συχνά (με το αζημίωτο πάντα) τις υπηρεσίες τους. Είναι όμως αληθινά οργάνωση αυτό που προσφέρουν, ή αποδιοργάνωση; Και μήπως δεν είναι η προσωπική ανέλιξή αυτό που επιδιώκουν, μέσω της υποκίνησης πολλών, όλο και πιο πολλών, κινητοποιήσεων, με την ελπίδα κάποτε να βγουν και οι ίδιοι στο γυαλί;

buzz it!

No comments: